A 70 épület átalakítása következtében egy új vállalati székhely és egy új termékfejlesztő kampusz jön létre, ezek pedig nyitottságban és az együttműködésen alapuló tevékenységek támogatásában méltán vehetik fel a versenyt majd a Szilícium-völgy technológiai óriásaival, mint amilyen a Google vagy a Tesla. A Ford szakértői személyesen tanulmányozták előzetesen a Stanford Egyetem és a Michigan Egyetem kampuszait, valamint a tech-vállalatok székhelyeit.
Az elemzők szerint a jelenlegi kivitelezői árakkal számolva az összköltség elérheti az 1,2 milliárd dolláros határt is. Az épületmegújítások mellett a kampuszok összekötésére is sor kerülne. Fedett sétányok és zöldövezeti részek hálóznák be a területet, igény szerint pedig elektromos járművek segítségével lehetne közlekedni az egyes épületek között. A tervek szerint az energiafogyasztás közel 50%-kal csökkenne a jelenlegi állapotokhoz képest.
A Ford újjávarázsolt központja nem teljesen szakít a 20. század stílusával: ebben az időben az üvegből és acélból épült irodaépületek domináltak. Az új kampusz az ikonikus Ford World Headquarters köré épül, amelyet csak Üvegházként ismernek hétköznapi nyelven. A legendás épület még 1956-ban épült a Ford régi gyára és a Ford Múzeum mellett.
Az új projektet egy pozitív időszakban kezdik el megvalósítani, amellyel egyidőben a vállalatcsoport milliárdokat költ dollárban az amerikai és mexikói gyáraira. Az átalakítások régóta időszerűek, mivel a régi épületekhez csaknem hat évtizede nem nyúltak.
„A nyitott és együttműködést segítő munkakörnyezet segíti majd a dolgozóinkat, hogy jobban éljenek, a döntéshozó mechanizmus felgyorsuljon, így végső soron jobb eredményeket érhessünk el” – mondta Mark Fields, elnök-vezérigazgató. A projekt egy alaposan átgondolt terv arra is, hogy kiderüljön, miként tudják a Ford létesítmények csökkenteni az ökológiai lábnyomukat.
Larry Emmons, a JLL ingatlanügynökség michigani vezetője hozzátette, hogy egy igazán előremutató projektről van szó, amely bizonyítja hogy a Ford képes alkalmazkodni a változó autóiparhoz. A kutatás-fejlesztési és mérnöki tevékenységek átalakítása támogatja az új technológiákat, amelyekkel lépést lehet tartani az ágazatban jelentkező gyors változásokkal – az átalakulás különösen az elektromos autók piacán forradalmi mértékű. A Dearbornban tervezett beruházások a környező településekre is jó hatást gyakorolnak, elég csak a beszállítók és vállalkozások részesedésére gondolni.
A termékfejlesztésre specializálódott kampusz várhatóan 2023-ra fejeződik be, míg a Ford főhadiszállása köré tervezett második vállalati kampuszt 2021-ben kezdik el fejleszteni, az átadást pedig 2026-ra tervezik. Az első lépés egyelőre az új Ford Research and Engineering Center fejlesztése, ahol jelenleg 12 ezer fő dolgozik, de ha elkészülnek a munkálatokkal, ennek a számnak a megkétszereződését várják.